پرواز 743 مسکو-تهران
جمعه 2 دی 1390 ساعت 14:44 | بازدید : 970 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 در ســاعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، هواپـیمای بوئینگ

 ۷۲۷ طی پرواز شماره ۷۴۳ مسکو - تهران در خط هواپیمایی ایران ایر با هدایت

کاپیتان هوشنگ شهبازی، فرودگاه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد. در فاصــله

۱۵ مایلی فـرودگاه بین المـللی امام خمینی، کـادر پرواز متوجـه اشـکال در باز شدن

چرخ دماغه هواپیـما می‌شـود ولی تلاش آنها برای حل این مشکل بی نتیجه می‌ماند.

سپـس به درخواسـت خلبان، به سبب خــطر زیادی که در فـرود هواپیما متصور بود 

و نیز به جـهت پـیش بـینی در تــسهیل امداد رسـانی به مسافران، هواپـیما به سمت 

فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر می‌دهـد و علـیرغـم کمـبود امـکانات مـورد نـیاز خلبان،

با همکاری کـادر پــرواز و به واسـطه مهارت خلبان شـهبازی، بوئینگ ۷۲۷ چهل 

ساله، با ۹۷ مسافر و ۱۹ خدمه پرواز و بدون چرخ دمـاغه، به طـرزی اعجاب آور

بر روی بـاند ۲۹ چپ فرودگـاه مــهرآباد به سلامـت به زمین می‌نشیـند و مسافران 

بدون هیــچ گــونه آســیبی از هواپیــما خــارج می‌شوند. خسارت وارده بر بوئینگ 

۷۲۷ بسیار کم و در حد خراشیدگی زیر دماغه گزارش شده است.

|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17


کاپیتان شهبازی خلبان ماهر ی که هواپیما رو بدون چرخ جلو نشوند.
جمعه 2 دی 1390 ساعت 14:37 | بازدید : 843 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 کاپیتان شهبازی رو که یادتونه؟

همون خلبان ماهری که هواپیما رو بدون چرخ جلو نشوند تو مهر آباد....

حالا ایشون تو سایت خودش یک بیانیه صادر کرده مبنی بر پایان بخشیدن به تحریم فروش هواپیما به ایران .این بیانیه رو چون میخواد به دست سازمانهای حقوق بشر برسونه ،از همه ایرانیها در خواست کرده تا به سایتش برن و در همون صفحه اصلی که بیانیش قرار گرفته در انتهای صفحه یک قسمتی با عنوان SIGN و VOTE برای کلیک کردن ...جهت نشون دادن موافقت با این بیانیه قرار داده و لازمه که تعداد هرچه بیشتری از انسانها این کار رو انجام بدن .
از رسانه های داخلی هم آدرس این سایت رو اعلام کرده:
http://capt-shahbazi.com/index.php

بیشتر از 30 ثانیه هم طول نمیکشه

دوستان حتما یه سری به این سایت بزنید و لطفا این مطلب رو به اشتراک بگذارید که همه بدونن چه کار بزرگی داره صورت میگیره از طرف کاپیتان و تو این راه کاپیتان رو حمایت کنندادامه 

|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


قانون های عجیب
جمعه 1 دی 1390 ساعت 19:10 | بازدید : 747 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

قانون های عجیب


 

سوییس:
 - نباید لباس را در روز یکشنبه برای خشکاندن، آویزان کرد.
- نباید ماشین تان را در روز یکشنبه بشویید.
سنگاپور:
 - فروش آدامس غیر قانونی است.
- کشیدن سیگار در تمام مکان های عمومی غیر قانونی است.
- اگر شما به آشغال پاشی برای سه بار مقصر شناخته شوید، بایستی خیابان ها را در روز یکشنبه با یک پیشبند با عنوان: �من آشغال پاش هستم�، پاک کنید.

کانادا:
- ۳۵ درصد از برنامه های  ایستگاه های رادیویی باید محتوایی کانادایی داشته باشند.
- - چرخیدن به راست در هنگام چراغ قرمز در هر زمانی غیر قانونی ست.
- تولید کننده های مارگارین نمی توانند مارگارین شان را به رنگ زرد تولید کنند.

دانمارک:
- تلاش برای فرار از زندان، غیر قانونی نیست.
- گزارش نکردن مرگ یک فرد، مجازات ۳٫۵ دلاری دارد.

فرانسه:
- بین ساعت های ۸ صبح تا ۸ شب، بایستی ۷۰ درصد موزیک رادیوها، متعلق به هنرمندان فرانسوی باشد.
- گرفتن عکس از افسران پلیس یا وسایل نقلیه پلیس غیر قانونی است. حتی اگر آنها در پس زمینه ی تصویرتان باشند.
- زیرسیگاری، یک اسلحه ی مرگبار فرض می شود.

کامبوج:
- تفنگ آبی نباید در جشن های سال نو استفاده شوند.

آلمان:
- هر محل کاری بایستی دیدی، هر چند کوچک، به آسمان داشته باشد.

استرالیا:
- کودکان نمی توانند سیگار بخرند اما می توانند آن را مصرف کنند.
- پیاده روی در سمت راست پیاده رو غیر قانونی است.
- تنها متخصصان برق دارای مجوز می توانند یک چراغ برق را تعویض کنند.
 
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


معما های حل نشدنی
جمعه 1 دی 1390 ساعت 19:3 | بازدید : 969 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

معما های حل نشدنی 

- کتاب دست ‌نویس وینیچ (Voynich manuscirpt)

 
کتاب وینیچ کتابی دست‌نویس متعلق به قرون وسطی است که مشخص نیست با چه خط و زبانی نوشته شده است. بیش از صد سال است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا برای شکستن کد این دست نوشته تلاش کردند ولی هیچکدام موفق به فهمیدن آن نشدند! تصاویری که در ورق‌های باقیمانده از این کتاب دیده می‌شود نشان می‌دهد که کتاب در زمینه داروسازی و درمان بیماری‌ها، ستاره شناسی و علوم رمز آمیز و پنهانی می‌باشد.
- مثلث برمودا (Bermuda Triangle)
مثلث برمودا، منطقه‌ای در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است که تاکنون شمار زیادی از هواپیماها و قایق‌ها در آن ناپدید شده‌اند. در طی سال‌های بسیار دلایل مختلفی برای این ناپدید شدن‌های اسرارآمیز ارائه شده که از جمله آنها بدی آب و هوا، حمله فضایی‌ها، جابجا شدن زمان و برخی قوانین فیزیک بوده‌اند. هر چند که در بسیاری از گزارشات این اتفاقات پر از اغراق بوده ولی حقیقت این است افراد و اشیای بسیاری در این منطقه مثلث شکل ناپدید شده‌اند و هیچ دلیل محکمی در دست نمی‌باشد، اما نزدیک به ۱۵ سال است که دیگر برمودا خبرساز نشده است.
- کفن تورین (Shroud of Turin)
کفن تورین یک تکه پارچه کتان است که تصویر یک مرد در آن نقش بسته درحالی که به صلیب کشیده شده است. بیشتر کاتولیک‌ها معتقدند این پارچه، کفن عیسی مسیح می‌باشد. این کفن هم‌اکنون در کلیسای سنت جان در شهر تورین ایتالیا نگهداری می‌شود. با وجود بررسی‌های زیاد هنوز هیچ‌کس نتوانسته توضیح قابل قبولی بر چگونگی چاپ این تصویر ارائه دهد و تاکنون کسی قادر نبوده از روی آن کپی بردارد. آزمایشات رادیوکربن نشان می‌دهد که این تکه پارچه متعلق به قرون وسطی است.
باستان‌شناسان معتقدند این پارچه در قرن چهارم هم وجود داشته، پارچه دیگری نیز موجود است که می‌گویند سر عیسی‌مسیح با آن پوشیده شده بود. پروفسور مارک گاسکین پژوهشگر اسپانیایی در سال ۱۹۹۹ در مورد ارتباط این دو پارچه با یکدیگر تحقیقات مفصل علمی انجام داد. این تحقیقات که بر پایه تاریخ، آسیب‌شناسی، تجزیه خون و لکه‌های روی پارچه‌ها انجام گرفته بود، نشان می‌داد هر دو پارچه در دو زمان مجزا ولی نزدیک به هم سر یک نفر را پوشانده بوده‌اند.
- کشتی ماری سلست (Mary Celeste)
کشتی ماری سلست در سال ۱۸۶۰ در «نووا اسکوتیا» به آب انداخته شد. نام اولیه این کشتی «آمازون» و طول آن ۱۰۳ فوت بود و ۲۸۰ تن وزن داشت. به مدت ده سال ماری سلست پشت سر هم گرفتار حوادث متعددی شد و این کشتی صاحبان مختلفی داشت تا این‌که سرانجام در یک حراجی در نیویورک به قیمت سه هزار دلار فروخته شد. صاحب جدید، تعمیرات اساسی روی آن انجام داد و با نام جدید «ماری سلست» آن را به آب انداخت.
کاپیتان جدید بنجامین بریگز ۳۷ ساله بود که به همراه همسر و تنها دخترش و به اتفاق خدمه سوار کشتی شد و در نوامبر ۱۸۷۲ به سمت ایتالیا راه افتاد. هیچ یک از سرنشینان کشتی هرگز دوباره دیده نشدند. مدتی بعد کشتی سرگردان در اقیانوس پیدا شد و هیچ اثری از خدمه‌اش در آن دیده نمی‌شد ولی هیچ‌کس در آن نبود و تمام مدارک به جز گزارشات روزانه کاپیتان ناپدید شده بود. اوایل سال ۱۸۷۳ دو قایق نجات در اسپانیا به ساحل نشستند. در یکی از آنها جسد یک نفر به همراه پرچم آمریکا بود و در دیگری جسد پنج نفر دیده می‌شد. برخی معتقدند این اجساد بقایای سرنشینان ماری سلست بودند ولی حقیقت این است که هویت این اجساد هیچ وقت کشف نشد.
- زمزمه تائوس (The Taos Hum)
زمزمه تائوس یا زمزمه طبیعت در بسیاری از نقاط دنیا شنیده می‌شود. این صدا اغلب در محیط‌های ساکت به گوش می‌رسد و شبیه صدای موتوری است که از فاصله دور می‌آید و بیشتر در ایالات متحده، انگلستان و کشورهای شمال اروپا رخ می‌دهد. هر چند که تاکنون پژوهش‌های بسیاری برای پیدا کردن منبع این صدا و ضبط آن انجام شده ولی هنوز هیچ‌کس نتوانسته به نتیجه‌ای دست یابد.
بلندترین زمزمه تاکنون در شهر کوچک تائوس در نیومکزیکو شنیده شده است. در سال ۱۹۹۷ کنگره آمریکا گروهی از دانشمندان انستیتوهای علمی معتبر این کشور را مامور تحقیق در این زمینه کرد ولی تا به امروز هیچ‌کس علت این صدای زوزه مانند را کشف نکرده است.
- جاده بیمینی (The Bimini Road)
در سال ۱۹۶۸ غواصان، صخره‌ای عجیب و زیردریایی را کشف کردند که در نزدیکی جزیره بیمینی شمالی در باهاماس قرار داشت. هنوز هم هستند کسانی که معتقدند سنگ‌های این صخره به طور طبیعی ساخته شده‌ ولی به خاطر نوع نظم غیرمعمول این سنگ‌ها، بسیاری فکر می‌کنند که بخشی از شهر گمشده آتلانتیس می‌باشند. شاید عاملی که بیشتر باعث اسرارآمیز شدن این جاده شده ادگار کایس پیشگو است که می‌گفت : «در سال‌های ۱۹۶۸ الی ۱۹۶۹ بخشی از یک معبد که هنوز کشف نشده است در دریاهای نزدیک بیمینی، عیان خواهد شد.»
دکتر گرگ لیتل باستان‌شناس آماتور در تحقیقات اخیر خود صخره جاده مانند دیگری درست شبیه صخره اولی را در زیر آن پیدا کرد. او معتقد است این صخره‌ها قسمت بالایی یک دیوار قدیمی یا یک اسکله می‌باشند. به هر حال این صخره‌ها هر چه که باشند چندان محتمل به نظر نمی‌رسد که دست طبیعت خود به خود سنگ‌ها، شن‌ها و صدف‌ها را این طور منظم در کنار هم قرار داده باشد.
 - مشاهده موجودی عجیب (The Loch Ness Monster)
لاک نس یا لخ نس نام برکه ای در بریتانیا است که سالیان سال است که مردم درباره مشاهده موجودی عجیب در آن هشدار می دهند! تاریخچه مشاهده این موجودات عجیب به قرن شانزدهم برمیگردد ولی یکی از جدید ترین مشاهدات در ۲۲ جولای ۱۹۳۳ رخ داد و زمانی که آقای جرج اسپایسر به همراه همسرش یکی از شگفت انگیزترین موجودات زندگی اشان را جلوی اتومبیل خود دیدند.
این زوج گزارش دادند که این موجود بدن بزرگ و گردن باریک و یک دم بلند داشت! بخاطر سراشیبی جاده متاسفانه موفق به مشاهده قسمتی پایینی بدن حیوان نشدند! این موجود عجیب از جلوی اتومبیل آنها به سمت دریاچه حرکت می کرد!
البته این اولین باری در دنیای امروز نیست که چنین موجود عجیبی مشاهده می شود؛ بارها کشتی های نظامی با دستگاه های ردیابی خود نیز چنین موجودات عجیبی را شناسایی کرده اند و گاها افراد عادی نیز با استفاده از دوربین موفق به عکس برداری و فیلم برداری نیز شده اند؛ اما در تمامی این فیلم ها و عکس ها کیفیت بسیار پایین بوده و هیچ شخصی موفق به شناسایی کامل موجود نشده است.
- پا گنده (Bigfoot)
بیگ فوت یا ساسکواچ به انسانی میمون مانند گفته می‌شود که در نواحی جنگلی شمال غربی اقیانوس آرام و بخشی از بریتیش کلمبیا دیده شده است. برخی کارشناسان بیگ فوت را موجودی تخیلی و برگرفته از افسانه‌ها می‌دانند ولی برخی دیگر به شدت از وجود آن حمایت می‌کنند.
- جک قاتل (Jack the Ripper)
در اواخر سال ۱۸۸۸ لندن یکی از بدترین و ترسناک ترین روزهای خود را سپری میکرد! قاتلی که خود را Jack The Ripper مینامید شروع به کشتن زن ها در لندن کرد! البته طیف خاصی از زنان و کشتن آنها به شکل خاص! تمامی قربانیان این قاتل زنان فاحشه بودند و قاتل گلوی آنها را بریده و بدن آن ها را مانند تشریح بدن، باز میکرد!
در بسیاری مواقع پلیس دقیقا بعد از پاره شدن بدن قربانی به محل میرسید ولی نمی توانست چیزی پیدا کند! حتی امروزه و با پیشرفته ترین دستگاه های شناسایی پلیس هم این قاتل شناسایی نشد. این قاتل ناشناس موضوع جالبی برای فیلم و کتاب شد، به طوری که بیشتر از ۱۰۰ کتاب مختلف در مورد او نوشتند. تصویری هم که میبینید، نامه ای است که شخصی که خود را قاتل معرفی کرده به یک روزنامه ارسال کرده.
- قاتل زودیاک (The Zodiac Killer)
یک نمونه از نامه های رمزی زودیاک را در سمت راست می بینید
قاتل زودیاک در اواخر دهه ۱۹۶۰ به مدت ده ماه فعالیت ‌کرد و بعد دیگر هیچ خبری از او نشد، در این مدت او پنج نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد. این دو نفر زخمی نیز به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافتند در حالی که قاتل فکر می‌کرد آنها را کشته است. بعد از هر قتل، قاتل که به زودیاک معروف شده بود به پلیس تلفن می‌کرد و خبر قتل آنها را می‌داد. او در نامه‌های خود به روزنامه‌ها می‌نوشت : من دوست دارم مردم را بکشم. کشتن یک انسان خیلی لذت‌بخش‌تر از حیوانات است چون انسان خطرناک‌ترین حیوان روی زمین می‌باشد. هنوز هم راز قاتل زودیاک برملا نشده است.
فیلم زودیاک کیلر در سال ۲۰۰۷ توسط دیوید فینچر ساخته شد.
 
- زن عجیب (The Babushka Lady)
بعد از ترور جان اف کندی، FBI تمامی فیلم ها و عکس های ماجرا را برای پیدا کردن قاتل بازبینی کرد. تنها چیزی که در این فیلم ها خودنمایی میکرد زنی بود که در عکس میبینید! این زن اورکت قهوه ای رنگی پوشیده و یک روسری به سر خود گذاشته، حالت استادن وی نشان میدهد که چیزی جلوی صورت خود دارد که پلیس احتمال میدهد دوربین باشد! در زمانی که به جان اف کندی تیر اندازی شد و تمامی مردم در حال فرار از محل بودند، این زن همچنان در صحنه باقی مانده بود و مشغول فیلمبرداری بود!
پلیس FBI طی بیانیه های متعددی به شکل عمومی خواستار این شد که این زن خود را معرفی کرده و فیلم هایی که گرفته برای پیدا شدن شواهد بیشتر به آنها تحویل دهد ولی هرگز پیدا نشد!
در سال ۱۹۷۰ زنی به نام Beverly Oliver خود را معرفی کرد و گفت که او همان زن است! پلیس طی گفت و گوهایی که با او انجام داد فهمید که در گفتارهای این زن تناقض وجود دارد و احتمالاً دروغ می گوید. تا این لحظه هیچکس نفهمید که این شخص که بوده و آنجا چه می کرده.
- نورهای مارفا (Marfa lights)
نورهای مارفا، نورهایی غیرقابل توضیح هستند که به نورهای ارواح هم معروفند. این نورها در مارفا واقع در ایالت تگزاس دیده می‌شوند. می‌گویند این نورها به اندازه یک توپ بسکتبال هستند و در ارتفاع ۲ متری زمین شناور می‌باشند. نورهای مارفا به رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی یا قرمز و گاه سبز و آبی دیده شده‌اند و به سرعت در جهات مختلف حرکت می‌کنند. هنوز هیچ کس از فاصله کاملا نزدیک آنها را ندیده است ولی دانشمندان احتمال می‌دهند این نورها، برق حاصله از تپه‌های کوارتز همان نزدیکی باشد.
 - قتل حل نشده کوکب سیاه (Black Dahlia)
در سال ۱۹۴۷ جسد الیزابت شورت که به نحو دهشتناکی دو پاره شده و به شکل ویژه ای قرار گرفته بود، در یک پارکینگ در لس آنجلس کشف شد. معمای این جنایت و جنایات مشابه آن در آن سالها، تا به امروز حل نشده باقی مانده است.
 - مهاجران رونوک (The Roanoke Colony)
در سال ۱۵۸۴ سر والتر رالی به دستور ملکه الیزابت اول به ساحل شرقی آمریکای شرقی رفت تا به وضع مهاجران انگلیسی سامان دهد. بین سال‌های ۱۵۸۵ تا ۱۵۸۷ دو گروه از مهاجران در دو منطقه جای گرفتند و تشکیل مستعمره دادند. یکی از این گروه‌ها به جنگ با قبایل بومی آمریکا پرداخت و پس از مدتی از آنجا که دیگر مواد غذایی و نیروی جنگیدن نداشتند دوباره به انگلستان بازگشتند. گروه دوم با بعضی از قبایل طرح دوستی ریختند ولی این سیاست هم نتیجه‌ای نداشت و بسیاری از آنها کشته شدند.
سرانجام این مهاجران شخصی به نام جان وایت را مامور کردند تا به انگلستان برود و کمک بیاورد. وایت به هنگام ترک آنجا دید که نود مرد، هفده زن و یازده بچه در آن مستعمره زندگی می‌کردند ولی وقتی در سال ۱۵۹۰ وایت دوباره به آمریکا برگشت هیچ اثری از آنها نبود، حتی اثری از دعوا و جنگ هم به چشم نمی‌خورد. این گروه از مهاجران به نام «مستعمره گمشده» معروف شده‌اند و هنوز کسی از ساکنین آن خبری ندارد.
 - مرد بالدار (The Mothman)
مرد بالدار نام موجودی عجیب است که اوج رویت آن بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ در ویرجینیای غربی بوده است. در سال ۲۰۰۷ هم گزارش‌هایی مبنی بر رویت آن موجود ثبت شده است. آنها که مرد بالدار را دیده‌اند، می‌گویند این موجود سر ندارد، اما چشمان درشت و سرخی دارد که روی سینه‌اش می‌درخشند. افراد زیادی تاکنون خبر داده‌اند که مرد بالدار را دیده‌اند ولی هیچ عکسی از آن در دست نمی‌باشد.
- دی. بی. کوپر (D. B Cooper)
دی.بی.کوپر یا دن کوپر نام مستعاری است که به یک هواپیماربا داده شده است. دن کوپر در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۱۹۷۱ یک هواپیمای بویینگ ۷۲۷ را ربود و پس از دریافت ۲۰۰ هزار دلار در حالی که هواپیما بر روی اقیانوس آرام پرواز می‌کرد از آن پایین پرید. هیچ‌کس نمی‌داند کوپر از آن پرش جان سالم به در برد یا نه، ولی در سال ۱۹۸۰ یک پسر بچه هشت ساله ۵۸۰۰ دلار اسکناس بیست دلاری خیس را در ساحل رودخانه کلمبیا پیدا کرد که شماره سریال آنها با شماره سریال پول‌هایی که به کوپر داده شد، یکی بود. همین اتفاق باعث شد که از آن پس در هواپیماها ردیاب فلزی کار بگذارند.
- ال چوپاکابرا (El Chupacabra)
ال چوپاکابرا ( مکنده خون بز ) بیشتر در کشورهای آمریکای لاتین دیده شده است و احتمالا موجودی سنگین وزن با جثه‌ای کوچک‌تر از خرس می‌باشد که یک ردیف فلس شبیه دایناسورها از پشت گردن تا محل درآمــدن دم روی بـدن خود دارد. این نام لاتین به این دلیل بر روی آن گذاشته شده که به گفته شاهدها این موجود حیوانات به ویژه بز را می‌کشد و خون آنها را می‌مکد. می‌گویند این موجود صورتی شبیه سگ یا پلنگ، زبان دراز نوک تیز و دندان‌های بزرگی دارد و بویی شبیه بوی گوگرد بر جای می‌گذارد و به هنگام خطر چشمانش قرمز رنگ شده و می‌درخشند.
 
- کنت سن ژرمن (Conte de Saint Germain)
کنت سن ژرمن نجیب‌زاده‌ای ماجراجو، مخترع، دانشمند آماتور، نوازنده ویلون، آهنگساز آماتور و بالاخره مردی اسرارآمیز بود. او در زمینه علم کیمیاگری هم مهارت‌هایی داشت و مردم او را مرد شگفت‌انگیز می‌نامیدند. هیچ کس نفهمید او از کجا آمده بود. وی بدون هیچ ردپایی هم ناپدید شد، اما پس از آن چندین سازمان پنهانی و اسرارآمیز او را الگوی خود می‌دانستند. در سال‌های اخیر هم چندین نفر ادعا کرده‌اند کنت سن ژرمن هستند.


|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


زیباترین شاهکارهای هنری خیابانی 2011
جمعه 1 دی 1390 ساعت 18:45 | بازدید : 694 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

منتخب زیباترین شاهکارهای هنری خیابانی 2011

    

   
 
     

|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16


قهقهه
جمعه 1 دی 1390 ساعت 18:34 | بازدید : 998 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )


 

 
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
سوژه های دیدنی و خنده دار ایرانی - سری 135 - www.taknaz.ir
 

 

|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15


چقدر عجیبه که ...
جمعه 1 دی 1390 ساعت 18:31 | بازدید : 681 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

چقدر عجیبه که تا وقتی مریض نشی کسی برات گل نمی آره
 
چقدر عجیبه که تا وقتی گریه نکنی کسی نوازشت نمی کنه
 
چقدر عجیبه که بی بهانه کسی هیچوقت برات هدیه نمی خره
 
چقدر عجیبه که تا وقتی فریاد نکنی کسی به طرفت بر نمی گرده
 
چقدر عجیبه که تا وقتی بچه نباشی کسی برات قصه نمی گه
 
چقدر عجیبه که تا وقتی بزرگ نباشی کسی به قصه ات گوش نمی ده
 
چقدر عجیبه که تا وقتی قصد رفتن نکنی کسی به دیدنت نمیاد
 
چقدر عجیبه که تا وقتی نمردی کسی تو رو نمی بخشه





 

|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16


بازی انلاین
چهار شنبه 9 آذر 1390 ساعت 16:57 | بازدید : 15047 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

برای ورود به بازی های پرطرفدار و پربازدید اینجا را کلیک کنید

    

بازی فکری بازی فکری بازی  اکشن بازی  اکشن بازی  اکشن
کنترل هواپیما

تست تمرکز(جذاب)

مبارزه تانکها

تانک 2008

تیراندازی و پیشروی

بازی فکری بازی فکری بازی فکری بازی فکری بازی  مسابقه ای
تست حافظه

مار و پله

حذف توپهای همرنگ

حذف خانه های همرنگ

ماشین سواری

بازی فکری بازی فکری بازی فکری بازی فکری بازی فکری
حدس زدن تصاویر

بازی فکری جذاب

 تمرکز و عکس العمل

پارک کردن ماشینها

ماموریت سفینه

 

 

برچسب‌ها: برچسب ها: نظریات بزرگان- پند های زندگی , [ , ; hplnd k\hnd , کاپشن احمدی نژادی;h`ak hplnd k\hn , عید نوروزudn k , اقتصاد روزhrjwhn v , سیاست روزsdhsj v , رپ فارسیv` thvsd , سروش لشکریsv , a ga;vd , ساسی مانکنshsd lhk;k , حمیراpldvh , تیم ملیjdl lgd , جام جهانی[hl [ihkd , المپیک , کشتی کج;ajd ;[ , جمهوری ایرانی[li , vd hdvhkd , دادگاه نمایشیnhn'hi klhdad , سک سکs; s; , تبلیغات کلیکیjfgdyhj ;gd;d , بالاترینfhghjkvdk , ویکی پدیا فارسی , d;d`ndh thvsd , گوگل چروم' , 'g ]v , یوتیوبd , jd , f , مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشدlajv; 'vhld nsjvsd fi hdk shdj hl;hk`bdv kldfhan , مبعثlfue , مراجع تقلیدlvh[u jrgdn , مریم رجویlvdl v[ , اشرار havhv , افشین قطبیhtadk rxfd , حامد حدادیphln pnhnd , مهدوی کیا lin , d ;dh , استیل آذینhsjdg hbdk , ملوانlg , شاهینahidk , نفتktj , گاز'hc , بنزینfkcdk , ونزوئلا , kc , mgh , عکس های لو رفته از سیلویو برلوسکونیu;s ihd g , vtji hc sdg , fvg , s; , kd , کریستسانو رونالدو;vdsjdhk , khgn , کریس انجل;vds hk[g , دیوید کاپرفیلدnd , dn ;h`vtdgn , موبال های چینیl , fhdg ihd ]dkd , دسینیnsdkd , فروشگاه مجازیtv , a'hi l[hcd , ایرانا , فناوری لیزرtkh , vd gdcv , دوبی n , اماراتhlhvhj , قطرrxv , الجزیرهhg[cdvi , العربیه hguvfdi , پرس تی وی`vs jd , مباشرlfhav , ورزش بانوان , vca fhk , رمان های ویکتور هوگو vlhk ihd , d;j , v i , ' , بهنوش بختیاریfik , a fojdhvd , پارتی امین حیایی`hvjd hldk pdhdd , مناظره موسوی و احمدی نژادlkhzvi l , hpld k\hn , اصولگرایانhw , g'vhdhk , اصلاح طلبانhwghp xgfhk , لیست دعوت شدگان برنامه رو به فرداgdsj nu , j an'hk fvkhli v , fiu tvnh , دکتر یامین پورn;jv dhldk ` , مهمانان برنامه ی رو به فرداlilhkhk fvkhli v , fi tvnh , جایزه صلح نوبل[hdci wgp k , fg , شیرین عبادیadvdk ufhnd , تحریم ایرانjpvdl hdvhk , حمله ی اسرائیل به ایرانplgi d hsvhmdg fi hdvhk , جنگ 22 روزه[k' 22 v , mci , حزب اللهpcf hggi , حماسplhs , فتحtjp , تروریسم jv , vdsl , جندالله , القاعده , طالبان , کا گ ب , NBA , CIA , OPEC , پایان جهان`hdhk [ihk , نوستراداموسk , sjvhnhl , سفیانیstdhkd , سید خراسانیsdn ovhshkd , سید یمانیsdn dlhkd , آخرالزمانhov hgclhk , زنان مرد نما , مبارزه با بد حجابی , جاسوس , جرج سورس , NGO , کریستیانو امانپور;vdsjdhk , hlhk` , مجریان زنl[vdhk ck , تئاتر شهرjmhjv aiv , جام باشگاههای آسیا[hl fha'hiihd hsdh , جام باشگاههای اروپا[hl fha'hiihd hv , `h , المپیک پکنhgl`d; `;k , المپیک لندنhgl`d; gknk , رکوردهای گینسv; , vnihd 'dks , بیل گیتسfdg 'djs , مایکروسافتlhd;vshtj , قرآنrvhk , صحیفه نورwpdti k , کتاب های الکترونیکی;jhf ihd hg;jv , kd;d , گشت ارشاد'aj hvahn , آمار اعتیاد در ایرانhlhv hujdhn nv hdvhk , لیست شرکت های هرمیgdsj av;j ihd ivld , لیست محصولات غیر استانداردgdsj lpw , ghj ydv hsjhknhvn , لیست شرکت هایgdsj av;jihd wid , kdsjd صهیونیستی , اسلام آمریکاییhsghl hlvd;hdd , وهابیت , ihfdj , بهائیتfihdj , تشیعjadu , اهل سنتhig skj , حنفیpktd , مالکیlhg;d , شافعیahtud , حنبلیpkfgd , رافضیvhtqd , معتزلهlujcgi , اشعریونhauvd , عبدالکریم سروشufnhg;vdl sv , a , محمد رضا شاهlpln vqh ahi , رضا خانvqhohk , تحریم تنباکوjpvdl jkfh; , رساله تمام مراجعvshgi jlhl lvh[u , فال حافظthg phtz , بزرگترین سایت دوستیابیfcv'jvdk shdj n , sjdhfd , کسب در آمد اینترنتی;sf nvhln hdkjvkjd , موج سبز در چهارشنبه سوریl , [ sfc nv ]ihvakfi s , حکم اعدامp;l hunhl , قصاصrwhw , دانشگاه تبریزnhka'hi jfvdc , دانشگاه گرگانnhka'hi 'v'hk , دانشگاه پیام نور بهشهرnhka'hi `dhl k , v fiaiv , دانشگاه زاهدانnhka'hi chinhk , دانشگاه ساریnhka'hi sahvd , دانشگاه علم و صنعتnhka'i ugl , wkuj , ثبت نام در آزمون سراسری 89 efj khl nv hcl , k svhsvd 90 , دانشگاه زنجانnhka'hi ckp[hk , دانشگاه یاسوجnhka'hi dhs , دانشگاه ابهرnhka'hi hfiv , دانشگاه بجنوردnhka'hi f[k , دانشگاه رشتnhka'hi vaj , دانشگاه بروجردnhka'hi fv , [vn , دانشگاه یزدnhka'hi dcn , دانشگاه سمنانnhka'hi slkhk , دانشگاه های خارجیnhka'hiihd ohv[d , بورسیهf , vsdi , اداره گذرنامهhnhvi 'bvkhli , مشمولین خدمت سربازیlal , gdk onlj svfhcd , جدیدترین قانون خدمت وظیفه[ndnjvdk rhk , k onlj , zdti , سهام عدالتsihl unhgj , بانک اقتصاد نوینfhk; hrjwhn k , بازار موبایل ایرانfhchv l , fhdg hdvhk , بازار بورس ایرانfhchv f , vs hdvhk , سپاه پاسدارانs`hi `hsnhvhk , بسیجfsd[ , نقاشی های استاد فرشچیانkrhad ihd hsjhn tva]dhk , تنیس بازان برتر جهانjkds fhchk fvjv [ihk , فوتبالیست برتر سالt , jshgdsj fvjv shg , کشورهای پیشرفته صنعتی;a , vihd `davtji wkujd , کشورهای در حال توسعه;a , vihd nv phg j , sui , خط فقر در ایران و جهانox trv nv hdvhk , [ihk , پر بازدیدترین سایت جهان`v fhcndn jvdk shdj [ihk , مسیحlsdp , یهود di , اسلام hsghl , زرتشت cvjaj , انجیلhk[dg , توراتj , vhj , اوستا h , sjh , لینکدونیgdk;nm , پر آپدیت ترین سایت , گوشی نوکیا n95 , بالا بردن سرعت اینترنتfhghfvnk svuj hdkjvkj , ای دی اس ال رایگانhd nd hs hg vhd'hk , اینترنت هوشمند رایگانhdkjvkj i , alkn vhd;hk , کارت اینترنت رایگان;hvj hdkjvkj vhd'hk , اکانت رایگانh;hkj vhd'hk , پلی استیشن`gd hsjdak , شهرداری تهرانaivnhvd jivhk , اصفهانaivnhvd hwtihk , شیرازadvhc , یزدdcn , تبریزjfvdc , مشهدlain , جاده چالوس[hni ]hg , پراکسی`vh;sd , خفن ترین سایت ایرانotk jvdk shdj hdvhk , اعلام نمرات دانشگاه پیام نورhughl klvhj nhka'hi `dhl k , انتخاب واحد دانشگاه پیام نورhkjohf , hpn nhka'hi `dhl k , راز های خوشبختیvhcihd o , afojd , راز داشتن لبخند زیباvhc nhajk gfokn cdfh , پولدارترین مرد جهان` , gnhvjvdk lvn [ihk , زیباترین زن جهانcdfhjvdk ckj [ihk , گرانترین خانه جهان'vhkjvdk ohki [ihk , بلند قد ترین انسان جهانfgkn rn jvdk hkshk [ihk , چاق ترین انسان]hr jvdk hkshk , گالری'hgvd , طلا و جواهراتxgh , hivhj , ظهر عاشوراziv uha , vh , وبلاگ شخصی احمدی نژاد , fgh' aowd hplnd k\hn , نامه به احمدی نژادkhli fi hplnd k\hn , راهیان نورvhidhk k , گزینه دو'cdki n , آموزش انگلیسی در خوابhl , ca hk'gdsd nv o , hf , یادگیری مکالمه انگلیسی تضمینیdhn'dvd l;hgli hk'gdsd jqldkd , دلار آمریکاnghv hlvd;h , یورو اروپاd , hv , پوند انگلیس` , kn hk'gds , ریال عربستانvdhg uvfsjhk , ثبت نام عتباتefj khl ujfhj , ثبت نام حج عمرهulvi , رجاv[h , ارتش جمهوری اسلامی ایرانhvja [li , vd hsghld hdvhk , خاطرات خصوصیohxvhj ow , wd , عبدالحمی ریگیufnhgpldn vd'd , بسکتبالfs;jfhg , کشتی;ajd , وزنه برداری , cki fvnhvd , شناakh , بوکسf , ;s , تکواندوj; , hkn , تنیسjkds , ووشو , اسکواشhs; , ha , سپکتاکراs`;jh;vh , کاراته , فوتسالt , jshg , والیبال , hgdfhg , دوچرخه سواریn , ]voi s , hvd , اتومبیل رانیhj , lfdg vhkd , موتور سواریl , j , v s , قایقرانیrhdrvhkd , خلیج فارسogd[ thvs , جزیره میانکاله[cdvi ldhk;hgi , روستاهای کشورv , sjhihd ;a , تلفنبانک ملیjgtkfhk; lgd , گوسفند شبیه سازی شده' , stkn afdi shcd ani , فناوری نانوtkh , vd khk , ناتوkhj , انیشتینhkdajdk , ادیسونhnds , شهرام جزایریaivhl [chdvd , رحیم پور ازغدیvpdl ` , v hcynd , دکتر روازادهn;jv v , hchni , الهی قمشه ایhgid rlai hd , متن سخنرانیljk sokvhkd , کلیپ سخنرانی;gd` sokvhkd , کلیپ خنده دار;gd` okni nhv , آموزش دانلود از یوتیوبhl , ca nhkg , n hc d , ff , نژاد پرستیk\hn `vsjd , آپارتایدh`hvjhdn , نلسون ماندلاkgs , k lhkngh , شورای امنیتa , vhd hlkdj , دادگاه لاههnhn'hi ghii , سازمان مللshclhk lgg , سوخت هسته ای s , oj isji hd , نیروگاه نطنزkd , v'hi kxkc , نیروگاه بوشهرkdv , 'hi f , aiv , ماهواره امیدlhi , hvi hldn , ماهواره بر طلوعlhi , hvifv xg , u , موشک بالستیکl , a; fhgsjd; , ناو شکن جمهوری اسلامی جمارانkh , a;k [li , vd hsghld [lhvhk , 22 بهمنfilk , فریاد آزادیtvdhn hchnd , فعال سیاسیtuhghk sdhsd , زندان کهریزکcknhk ;ivdc; , زندان اوینcknhk h , زندان گوانتاناموcknhk ' , hkjhkhl , زندان ابوغریبcknhk hf , yvdf , حمام فینplhl tdk , تونل توحیدj , kg j , , pdn , قالیبافrhgdfht , مجتبی خامنه ایl[jfd ohlki hd , علی مطهریugd lxivd , دکتر شریعتیn;jv avdujd , حزب کومولهpcf ; , gi , انتخابات عراقhkjohfhj uvhr , حقوق بشر در ایرانpr , r fav nv hdvhk , دموکراسیnl , ;vhsd , آزادی بیانhchnd fdhk , ابتذال در سینمای ایرانhfjbhg nv sdklhd hdvhk , رتبه ی ایران در اقتصاد جهانیvjfi hdvhk nv hrjwhn [ihkd , افزایش آمار خودکشی در ایرانhtchda hlhv o , n;ad nv hdvhk , افزایش آمار طلاق در ایران htchda hlhv xghr nv dhvhk , افزایش سن ازدواج جوانانhtchda sk hcn , h[ nv hdvhk , آنفولانزای خوکیhkt , ghkchvd o , واکسن هپاتیت , h;sk i`hjdj , داروهای ضد سرطان nhv , ihd qn svxhk , داروی ایدزnhv , d hdnc , روابط جنسی خطرناکv , hfx [ksd oxvkh; , قیمت گوشتrdlj ' , akj , فیلم های اکران نشدهtdgl ihd h;vhk kani , فیلم های بدون مجوزtdgl ihd fn , k l[ , سریال به کجا چنین شتابانsvdhg fi ;[h ]]kdk ajhfhk , ایرانیان انگلستان , جالب ترین ها 0 [در حال نمایش] 9 آذر 1398 ,

|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


چگونه ویندوز xp را از روی فلش مموری نصب کنیم
پنج شنبه 5 آبان 1390 ساعت 11:27 | بازدید : 1262 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

چگونه ویندوز xp را از روی فلش مموری نصب کنیم

 

بر گرفته از:http://kuleposhti.ir

در این نوشته قصد داریم بوت کردن Windows XP از طریق فلش را آموزش دهیم. همانطور که می‌دانید نصب ویندوز برای نت بوک‌ها و دستگاههایی که فاقد دیسک نوری هستند تنها از طریق دیسک نوری خارجی (External) و یا فلش دیسک و مموری کارت ممکن است. خب ملزومات این کار عبارت است از: یک دستگاه با ویندوز Xp، Vista یا ۷٫ یک فلش مموری و یا مموری کارت با ظرفیت حداقل یک گیگابایت. و اما مراحل کار:

» این فایل را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید. پوشه را به دایرکتوری ویندوز (:C) منتقل کنید. در پوشه usb_prep8 فایل usb_prep8.cmd را اجرا کنید. در پنجره ی باز شده اینتر یا هر کلیدی بزنید.

» برنامه PeToUSB اجرا می‌شود. فلش مموری یا مموری کارت را وارد کنید. توجه داشته باشید که هرگونه محتوای داخل آن فرمت خواهد شد. کلید Start را کیک کرده تا حافظه فرمت شود.

» پس از پایان عملیات پنجرهٔ باز شده فلش مموری را ببندید. همچنین برنامه PeToUSB را نیز ببندید. اکنون کلید ویندوز و R را بطور همزمان برای اجرای دستور Run فشار دهید. کلمه cmd را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. اکنون دستورات زیر را خط به خط وارد کرده و در هر خط کلید اینتر را بزنید:

 

 

 

 

 

cd c:

 

 

 
  cd win2flash

 

 

 
  cd bootsect

 

 

 
  bootsect.exe /nt52 X:

 

 

 

 

 

 

عبارت X در دستور بالا نام دایرکتوری فلش مموری شما است که بسته به تعداد دایرکتوری‌های موجود در ویندوز متفاوت است. به عنوان مثال در تصویر زیر عبارت J نام دایرکتوری ماست که باید در دستور بالا بجای X عبارت J را وارد کرد.

» پس از پایان عملیات اگر پیغام «Bootcode was successfully updated on all targeted volumes» را دریافت کرده باشید تا اینجای راه را درست آمده‌اید. وگرنه باید مراحل قبل را دوباره و با دقت بیشتری انجام دهید. اکنون تصویر پنجره usbprep8 شما باید چیزی شبیه این باشد. اگر نبود یکبار کلید Esc را فشار دهید.

» حال عدد ۱ را وارد کنید. این گزینه پنجره‌ای برای شما باز کرده و محل فایل‌های نصب ویندوز را از شما درخواست می‌کند. فایل‌ها می‌توانند در یک CD ویندوز Xp فیزیکی یا مجازی و یا بصورت Image و یا در یک پوشه باشد. (دقت داشته باشید که در برخی نت بوک‌ها مانند Hp Compaq Mini 110 نیاز به راه انداز هارد دیسک SATA خواهید داشت. برای اضافه کردن این درایور‌ها از طریق برنامه nLite این آموزش تصویری را دنبال کنید).

» اکنون عدد ۲ را وارد کرده و اینتر را فشار دهید. این گزینه یک دایرکتوری مجازی را بصورت موقت به ویندوز شما اضافه خواهد کرد. نام پیش فرض T است. اگر دایرکتوری به نام T در ویندوز خود دارید حتماً عبارت دیگری انتخاب کنید (بدلیل از بین رفتن اطلاعات!) در غیر این صورت کلید اینتر را فشار دهید.

» حال عدد ۳ را وارد کنید. شما باید نام دایرکتوری فلش مموری خود را تعریف کنید. در این آموزش عبارت J مدنظر ماست.

» عدد ۴ را وارد کرده و اینتر را فشار دهید. در پاسخ به سوال پرسیده شده Yes را انتخاب کنید. اکنون در خط دستور عبارت Y را وارد کنید. ملاحظه می‌کنید که فایل‌ها در حال کپی شدن به دایرکتوری مجازی است. سوال بعدی این است که می‌خواهید فایل‌ها روی فلش مموری کپی شود؟ پاسخ یقیناً Yes است! سوال‌ها ادامه دارد! در پاسخ سوال بعدی که فلش مموری شما را بصورت بوت فعال می‌کند Yes را انتخاب کنید. در ‌‌نهایت برای unmount کردن درایو گزینه Yes را برگزینید.

خب. کار تمام شد! اکنون یک فلش مموری با قابلیت بوت ویندوز Xp در اختیار دارید. خسته نباشید :)

|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


قران
چهار شنبه 20 مهر 1390 ساعت 17:54 | بازدید : 864 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 این یک سایت عربیه که قران رو با فرمت فلش توش گذاشتن.تر جمه نداره. 

http://www.flashquran.com/

|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


این هم برای فوتبالی ها
چهار شنبه 13 مهر 1390 ساعت 22:21 | بازدید : 801 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 سایت باشگاه استقلال :http://www.fcesteghlal.ir

سایت باشگاه پیروزی (پرسپلیس):http://fc-perspolis.com

سایت باشگاه سپاهان :http://www.fooladsepahansport.com/

سایت باشگاه ذوب آهن:http://zobahanclub.ir

سایت باشگاه سایپا:http://www.saipasport.com/

سایت باشگاه صبا ی قم :www.sabaqom.ir 

سایت باشگاه تراکتور سازی:http://www.tractorspor.ir

سایت باشگاه داماش:http://www.damashsc.com/

سایت باشگاه راه آهن :http://rahahansport.ir/

سایت باشگاه شاهین بوشهر:http://www.shahinfc.ir/

سایت باشگاه شهرداری تیریز:http://shahrdaryfans.com/

سایت باشگاه صنعت نفت (آبادان) :http://sanatenaft.com/

سایت باشگاه فولاد خوزستان :http://www.fooladfc.ir

سایت باشگاه مس سرچشمه:http://www.fcmes.ir

سایت باشگاه مس کرمان:http://www.messport.com/

سایت باشگاه مقاومت سپاسی:http://shahidsepasi.ir/

سایت باشگاه ملوان:http://www.malavan.ir

سایت باشگاه نفت تهران:http://heyat-football-naft.blogfa.com/
استقلالاستقلالپرسپولیسپرسپولیستراکتور سازیتراکتور سازیداماشداماشذوب آهنذوب آهنراه آهنراه آهنسایپاسایپاسپاهانسپاهانشاهین بوشهرشاهین بوشهرشهرداری تبریزشهرداری تبریزصبای قمصبای قمصنعت نفتصنعت نفتفولاد خوزستانفولاد خوزستانمس سرچشمهمس سرچشمهمس کرمانمس کرمانمقاومت سپاسیمقاومت سپاسیملوانملواننفت تهراننفت تهران

|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


شما با کدام شخصیت‌های معروف در یک ماه به دنیا آمدید
چهار شنبه 13 مهر 1390 ساعت 16:49 | بازدید : 835 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

شما با کدام شخصیت‌های معروف در یک ماه به دنیا آمدید

 

.

در این جدول ماه تولد شخصیت های معروف ایرانی و فرنگی را قرار دادیم تا شما بتوانید ببینید که با چه افرادی در یک ماه متولد شده اید.

.



ایرانی فرنگی
فروردین

فریدون جنیدی ( شاهنامه پژوه و نویسنده)علی دایی (بازیکن فوتبال)

محمد علی فردین (بازیگر)

مجید مجیدی (کارگردان)

محمدعلی کشاورز (بازیگر)

خسرو شکیبایی (بازیگر)

ژاله علو (بازیگر)

مریلا زارعی ( بازیگر)

بیتا فرحی (بازیگر)

پوران درخشنده (کارگردان)

علیرضا افتخاری (خواننده)

رخشان بنیاعتماد (کارگردان)

محمد رضا گلزار (بازیگر)

خشایار اعتمادی (خواننده)

ژوزف پولیتزر (روزنامه نگار آمریکایی)هنری جیمز (نویسنده آمریکایی)

ونسان ونگوک (نقاش هلندی)

نیکیتا خروشچوف (نخست وزیر سابق روسیه)

تنسی ویلیامز (نویسنده آمریکایی)

چارلی چاپلین (هنرپیشه انگلیسی)

مارلون براندو (هنرپیشه آمریکایی)

بیسمارک (صدراعظم آلمان)

اردیبهشت

عمر خیام (ریاضیدان و اخترشناس)

دکتر محمّد معین (ادیب)

سیمین دانشور (شاعر)

قیصر امینپور (شاعر)

غلامحسین بنان (خواننده)

رهی معیری (شاعر)

فریماه فرجامی (بازیگر)

پرویز مشکاتیان (نوازنده)

آرش لباف (خواننده)

رضا عطاران (بازیگر)

بهنوش بختیاری (بازیگر)

آندره آغاسی (تنیسور)

همایون شجریان (خواننده)

آتوسا پور کاشیان (استاد بزرگ شطرنج)

سعید شهروز (خواننده)

پویا امینی (بازیگر)

جواد کاظمیان (فوتبالیست)

فریدون زندی (فوتبالیست)

اونوره دوبالزاک (نویسنده فرانسوی)ویلیام شکسپیر (نمایشنامه نویس انگلیسی)

برتراند راسل (فیلسوف و نویسنده انگلیسی)

ولادمیر ناباکف (نویسنده روس)

یوهان برامس (آهنگساز آلمانی)

سالوادور دالی (نقاش اسپانیایی)

هری ترومن (رئیس جمهور آمریکا)

روبسپیر (انقلابی فرانسوی)

کاترین کبیر (ملکه روسیه)

الیور کرامول (رهبرانقلابی انگلیس)

نانسی عجرم (خواننده لبنانی)

ملکه الیزابت دوم (ملکه انگلیس)

هیتلر (دیکتاتور آلمانی)

زیگموند فروید (روانشناس اتریشی)

هنری فوندا (هنرپیشه آمریکایی)

گری کوپر (هنرپیشه آمریکایی)

ارسون ولز (کارگردان آمریکایی)

خرداد

عزت الله انتظامی (بازیگر)محسن مخملباف (کارگردان)

محمدرضا شریفینیا (بازیگر)

امین حیایی (بازیگر)

رضا کیانیان (بازیگر)

جواد رضویان (بازیگر)

هادی ساعی (قهرمان تکواندو المپیک)

امامعلی حبیبی (قهرمان کشتی)

فرهاد مجیدی (فوتبالیست)

سعید نفیسی (نویسنده و شاعر)

عباس یمینی شریف (شاعر و ادیب)

جلیل شهناز (نوازنده)

محمد محیط طباطبایی (اندیشمند و روزنامه نگار)

احمدرضا عابدزاده (بازیگر و مربی فوتبال)

وحید طالب لو (فوتبالیست)

مژده شمسایی (بازیگر)

پرستو گلستانی (بازیگر)

کمند امیرسلیمانی (بازیگر)

مهناز افشار (بازیگر)

مژده شمسایی (بازیگر)

شهره لرستانی (بازیگر)

والت ویتمن (شاعر آمریکایی)تامس هاردی (نویسنده انگلیسی)

فرنسواز ساگان (نویسنده فرانسویی)

یان فلمینگ (نویسنده انگلیسی)

پول گوگن (نقاش فرانسوی)

مریلین مونرو (هنرپیشه آمریکایی)

جان.اف کندی (رئیس جمهور آمریکا)

تیر

سیمین بهبهانی (شاعر)صمد بهرنگی (نویسنده)

صادق چوبک (نویسنده)

داود رشیدی (بازیگر)

عباس کیارستمی (کارگردان)

سهراب شهید ثالث (کارگردان)

روحانگیز سامینژاد (اولین هنر پیشه ی زن)

فاطمه گودرزی (بازیگر)

شادی پریدر (نخستین استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران)

محمود فکری (فوتبالیست)

وضعباس مرادی (دروازه بان بزرگ)

مصطفی رحماندوست (شاعر)

نسرین مقانلو (بازیگر)

سحر ولد بیگی (بازیگر)

هدیه تهرانی (بازیگر)

رضا شفیعی جم (بازیگر)

گلشیفته فراهانی (بازیگر)

وحید هاشمیان (فوتبالیست)

نیوشا ضیغمی (بازیگر)

الناز شاکردوست (بازیگر)

ارنست همینگوی (نویسنده آمریکایی)آن لیندبرگ (نویسنده آمریکایی)

ژان کوکتو (نویسنده فرانسوی)

هلن کلر (نویسنده آمریکایی)

مارک شاگال (نقاش روس)

رامبراند (نقاش هنلدی)

مارسل پروست (نویسنده فرانسوی)

ولادیمیر پوتین (رییس جمهور سابق روسیه)

اینگمار برگمن (نویسنده و کارگردان سوئدی)

لویی آرمسترانگ (نوازنده جاز آمریکایی)

راکفلر (سرمایه دار آمریکایی)ژولیوس سزار (سردار روم)

جان گلن (فضانورد آمریکایی)

جینالو لوبریجیدا (هنرپیشه ایتالیایی)

هنری هشتم (پادشاه فرانسه)

محمد داود خان (اولین رییس جمهور افغانستان)

بی نظیر بوتو (نخست وزیر پیشین پاکستان)

مرداد

محمود دولت آبادی (نویسنده)علی حاتمی (کارگردان)

انوشیروان روحانی (آهنگساز)

عارف عارفکیا (خواننده)

شقایق فراهانی (بازیگر)

حسن جوهرچی (بازیگر)

داریوش فرضیاییعمو پورنگ(بازیگر)

منیرو روانیپور (نویسنده)

امین تارخ (بازیگر)

پوپک گلدره (بازیگر)

رضا صادقی (خواننده)

مهدی مهدوی کیا (فوتبالیست)

داریوش ارجمند (بازیگر)

امین زندگانی (بازیگر)

آلدوس هاکسلی (نویسنده آمریکایی)جورج والتر اسکات (نویسنده اسکاتلندی)

جان گالز ورثی (نویسنده آمریکایی)

جورج برنارد شاو (نویسنده انگلیسی)

دوروتی پارکر (نویسنده انگلیسی)

کارل گوستاو یونگ (روانشناس سوئیسی)

آلفرد هیچکاک (کارگردان انگلیسی)

موسیلینی (دیکتاتور ایتالیایی)

فیدل کاسترو (رهبر انقلابی کوبا)

ناپلئون بناپارت (پادشاه فرانسه)

لوسیل بال (کمدین آمریکایی

شهریور

مرتضی آوینی (نویسنده و کارگردان مستند)تهمینه میلانی (کارگردان)

فریدون مشیری (شاعر)

غلامرضا تختی (ورزشکار)

قادر میزبانی (قهرمان دوچرخه سواری)

علیرضا دبیر (قهرمان کشتی)

مهدی شجاعی (نویسنده)

هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)

کیومرث صابری فومنی (طنز نویس)

اکبرعبدی (بازیگر)

پارسا پیروز فر (بازیگر)

امین زندگانی (بازیگر)

نیکی کریمی (بازیگر)

حسام نواب صفوی (بازیگر)

مجید صالحی (بازیگر)

امیر تاجیک (بازیگر)

جواد نکونام (فوتبالیست)

حسین پناهی (بازیگر و شاعر)

شهلا ریاحی (بازیگر)

بنیامین بهادری (خواننده)

تئودور رایزر (نویسنده آمریکایی)گوته (شاعر آلمانی)

دی.اچ لارنس (داستان نویس انگلیسی)

قوام نکرومه (سیاستمدار غنایی)

ملکه الیزابت اول (ملکه انگلستان)

جوزف کندی (سیاستمدار آمریکایی)

لیندون جانسون (رئیس جمهور آمریکا)

ویلیام هوارد تافت (رئیس جمهور آمریکا)

لئونارد برنشتاین (آهنگساز آمریکایی)

اینگرید برگمن (هنرپیشه سوئدی)

سوفیا لورن (هنرپیشه ایتالیایی)

الیاکازان (کارگردان آمریکایی)ه

نری فورد (مدیرکارخانه ماشین سازی)

پیتر سلرز (هنرپیشه انگلیسی)

دمیتری مدودف (رییس جمهور روسیه)

احمدشاه مسعود (فرمانده مبارزین افغانستان)

مهر

منوچهر آتشی (شاعر)محمدرضا شَفیعی کَدکَنی (شاعر)

سهراب سپهری (شاعر)

محمد رضا شجریان (خواننده)

علی پروین (بازیکن و مربی فوتبال)

سامویل خاچیکیان (کارگردان)

ابراهیم گلستان (نویسنده و کارگردان)

علی مصفا (بازیگر)

مهتاب کرامتی (بازیگر)

پوری بنایی (بازیگر)

الهام حمیدی (بازیگر)

باران کوثری (بازیگر)

عادل فردوسی پور ( مجری تلویزیون)

گلی ترقی (نویسنده)

تامس ولف (نویسنده آمریکایی)اسکار وایلد (نمایشنامه نویس ایرلندی)

گراهام گرین (نویسنده انگلیسی)

ویلیام فاکتر (نویسنده آمریکایی)

یوجین اونیل (نمایشنامه نویس آمریکایی)

تی.سی الیوت (نویسنده انگلیسی)

آیزنهاور (رئیس جمهور آمریکا)

جورج.سی اسکات (هنرپیشه آمریکایی)

بریژیت باردو (هنرپیشه آمریکایی)

سر والتر رالی (شاعر انگلیسی)

جی.بی راین (روانشناس آمریکایی)

مهاتما گاندی (رهبر ملی هند)

لویی فیلیپ (پادشاه فرانسه)

فرانتس لیست (آهنگساز مجار)

مارچلو ماسترویانی (هنرپیشه ایتالیایی)

چارلتون هستون (هنرپیشه آمریکایی)

فردریش نیچه (فیلسوف و نویسنده آلمانی)

محمد ظاهرشاه (آخرین پادشاه افغانستان)

بیل کلینتون (رییس جمهور پیشین آمریکا)

کریس دیبرگ (خواننده ایرلندی)

جیمی کارتر (رییس جمهور پیشین آمریکا)

آبان

نیما یوشیج (شاعر ایرانی)علی تجویدی (موسیقیدان ایرانی)

آیدین آغداشلو (نقاش ایرانی)

فاطمه معتمد آریا (بازیگر)

آتنه فقیه نصیری (بازیگر)

مریم حیدر زاده (شاعر)

ویشکا آسایش (بازیگر)

علی کریمی (فوتبالیست)

شیلا خداداد (بازیگر)

احسان خواجهامیری (خواننده)

امید تاجیک (بزرگترین تاجر ایران)

فرانسوا میتران(رییس جمهورپیشین فرانسه )ماری کوری (دانشمند فرانسوی)

سالک (میکروبیولوژیست آمریکایی)

پابلو پیکاسو (نقاش اسپانیایی)

ایندیرا گاندی (رهبرملی هند)

جواهر لعل نهرو (رهبرملی هند)

ماری آنتوانت (ملکه فرانسه)

مارتین لوتر (کشیش آلمانی بنیانگذار مذهب پروتستان)

رابرت کندی (سناتور آمریکایی)

چیانگ کای چک (رهبرچین)

تئودور روزولت (رئیس جمهور آمریکا)

شارل دوگل (ژنرال فرانسوی)

ریچارد برتون (هنرپیشه انگلیسی)

علامه اقبال لاهوری (اندیشمند و شاعر هندی)

آذر

داریوش مهرجویی (کارگردان)علی شریعتی (اندیشمند و متفکر)

جمشید مشایخی (بازیگر)

مهتاب نصیر پور (بازیگر)

داریوش فرهنگ (کارگردان و بازیگر)

محمدتقی بهار (شاعر و سیاستمدار)

جلال آلاحمد (نویسنده)

لاله اسکندری (بازیگر)

بهاره رهنما (بازیگر)

امید زندگانی (بازیگر)

ناصر حِجازی ( بازیکن و مربی فوتبال)

علی صادقی (بازیگر)

مارک تواین (نویسنده آمریکایی)بتهوون (آهنگساز آلمانی)

جان آزبرن (نویسنده انگلیسی)

وینستون چرچیل (نخست وزیر انگلیس)

فرانک سیناترا (هنرپیشه آمریکایی)

پاپ ژان پل سیزدهم (رهبر کاتولیک های جهان)

جان میلتون (شاعر انگلیسی)

دی

فردوسی (بزرگترین حماسه سرای تاریخ)ایرج جنتی عطایی (شاعر)

فروغ فرخزاد (شاعر)

حسین الهی قمشهای (سخنور و نویسنده)

کتایون ریاحی (بازیگر)

ترانه علیدوستی (بازیگر)

فریبا کوثری (بازیگر)

ناصر عبداللهی (خواننده)

ماهایا پطروسیان (بازیگر)

حدیث فولادوند (بازیگر)

افسانه بایگان (بازیگر)

مریم زندی (عکاس)

رامبد جوان (بازیگر)

محمد رضا فروتن (بازیگر)

فرهاد مهراد (خواننده)

رضا رویگری (خواننده)

بهرام بیضایی (کارگردان)

رزیتا غفاری (بازیگر)

ژاندارک (زن انقلابی فرانسوی)رودیارد کیپلینگ (نویسنده انگلیسی)

لویی پاستور (شیمیدان فرانسوی)

ادگار آلن پور (نویسنده آمریکایی)

کارل سند برگ (شاعر آمریکایی)

آلبرت شوایتزر (پزشک و فیلسوف فرانسوی)

یوهان کپلر (ستاره شناس آلمانی)

بنجامین فرانکلین (نویسنده و سیاستمدار آمریکایی)

مائوتسه تونگ (رهبر انقلابی چین)

هنری ظمیلر (نویسنده آمریکایی)

ایزاک نیوتن (دانشمند انگلیسی)

ریچارد نیکسون (رئیس جمهور سابق آمریکا)

مارتین لوترکینگ (رهبرسیاهان آمریکا)

اواگاردنر (هنرپیشه آمریکایی)

همفری بوگارت (هنرپیشه آمریکایی)

جبران خلیل جبران (اندیشمند و شاعر لبنانی)

حامد کَرزی (رییس جمهور افغانستان)

بهمن

خسرو گلسرخی ( شاعر و مبارز)صادق هدایت (نویسنده)

سیروس قایقران (فوتبالیست)

محمود فرشچیان (مینیاتوریست)

علی نصیریان (بازیگر )

علیرضا خمسه (بازیگر )

علیرضا عصار (خواننده)

تورج نگهبان (ترانه سرای)

افشین قطبی (مربی فوتبال)

احسان حدادی (پرتابگر دیسک)

شهاب حسینی (بازیگر)

سمیرا مخملباف (کارگردان)

رویا نونهالی (بازیگر)

شَهرنوش پارسیپور (نویسنده)

بزرگ علوی ( نویسنده)

ادیسون (مخترع آمریکایی)گالیله (دانشمند ایتالیایی)

فرانسیس بیکن (فیلسوف انگلیسی)

چارلز داروین (طبیعیدان انگلیسی)

لنگستن هیوز (نویسنده آمریکایی)

سامرست موآم (نویسنده انگلیسی)

چارلز دیکنز (نویسنده انگلیسی)

پرلمان (نویسنده آمریکایی)

پل نیومن (هنرپیشه آمریکایی)

کیم نواک (هنرپیشه آمریکایی)

کلارک گیبل (هنرپیشه آمریکایی)

جیمز دین (هنرپیشه آمریکایی)

فرانکلین روزولت (رئیس جمهور سابق آمریکا)

آبراهام لینکلن و رونالد ریگان(روسای جمهور سابق آمریکا)

ملک عبدالله دوم (پادشاه اردن)

دمیتری مندلیف (شیمیدان روس)

اسفند

ایرج نوذری (بازیگر)پروین اعتصامی (شاعر)

هوشنگ ابتهاج (شاعر)

مرجانه گلچین (بازیگر)

لیلا فروهر (خواننده)

عمران صلاحی (نویسنده)

میکل آنژ (نقاش ایتالیایی)ریمسکی کرساکف (آهنگساز روسی)

فردریک شوپن (آهنگساز فرانسوی)

اوگوست رنوار (نقاش فرانسوی)

جان اشتاین بک (نویسنده آمریکایی)

ادوارد آلبی (نمایشنامه نویس آمریکایی)

الیزابت تیلور (هنرپیشه آمریکایی)

جورج واشنگتن (رئیس جمهور سابق آمریکا)

ویکتور هوگو (نویسنده فرانسوی)

میخائیل گورباچف (آخرین رییس جمهور شوروی)

|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


8 رویای
چهار شنبه 6 مهر 1390 ساعت 15:39 | بازدید : 1010 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )


8 رویای "ژول ورن" که به حقیقت پیوستند/ تصاویر رویاهای به حقیقت پیوسته 183 سال پس از تولد ژول ورن، وی به عنوان پیشگوی الهام بخشی شناخته می شود که از چندین دهه پیش، فناوری های مدرن متعددی را متصور شده و در کتابهایش توصیف کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ژول ورن" برای خیلی ها فردی فراتر از یک نویسنده داستانهای علمی و تخیلی است، او فردی است که تخیلات بسیاری از کودکان و نوجوانان را پر و بال داده است، کودکانی که در دوران بزرگسالی توانستند رویاهای ژول ورن را به واقعیت تبدیل کرده و آنچه وی در کتابهایش متصور شده بود را در قالب فیزیکی مجسم کنند.

هیچکس نمی تواند منکر این موضوع شود که پدر داستانهای علمی و تخیلی جهان در روند پیشبرد ابداعات علمی جهان تاثیر گذار بوده است، زیرا در حال حاضر اختراعات متعددی وجود دارند که ایده اصلی آنها از ذهن خلاق "ورن" برگرفته شده است.

نشنال جئوگرافیک تعدادی از ایده های وی که چندین دهه پس از مرگ وی منجر به اختراع ابزاری جدید و کاربردی شده است را معرفی کرده است:

زیردریایی های الکتریکی: ورن در یکی از مشهورترین رمانهای خود به نام "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" یک زیردریایی الکتریکی را معرفی کرد. در این رمان شخصیت "کاپیتان نمو" در زیردریایی عظیم و الکتریکی زندگی می کرد گزینه ای که گوگل نیز به مناسبت تولد ورن برای تغییر طرح لوگوی خود از آن الهام گرفت.

در کنار ارگ بزرگ، اتاق غذا خوری رسمی و دیگر تزئینات تجملاتی که در این زیردریایی دیده می شد، زیردریایی "ناتیلوس" ژول ورن تفاوت چندانی با زیردریایی های مدرن امروزی ندارد، زیردریایی مانند Circa-1964 و زیردریایی سه سرنشینه آلوین که انرژی خود را از باطریهای اسیدی تامین می کند. ناتیلوس مانند آلوین کاملا الکتریکی بود، پدیده ای که در آن زمان قلمروی جادویی از علم به شمار می رفت.

زیردریایی آلوین

در کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، کاپیتان نمو الکتریسیته را "عاملی قدرتمند، مطیع، سریع و آسان که با هر نوع استفاده ای سازگار بوده و بر عرشه کشتی من حکمفرمایی می کند" توصیف کرده است.

اخبار تلویزیونی یا رادیویی: ژول ورن در کتابی به نام "در سال 2889" که در سال 1889 منتشر شد، برای روزنامه ها جایگزینی را معرفی می کند: روزنامه "Earth Chronicle" هر روز صبح به جای اینکه چاپ شود برای مشترکانش خوانده خواهد شد، مشترکانی که می توانند اخبار روز را از گفتگو با گزارشگران، سخنگوها و دانشمندان به دست آورند.

اولین مخابره خبر 30 سال پس از اینکه ورن آن را متصور شد رخ داد، یعنی در سال 1920 و اما اولین مخابره تلویزیونی خبر تا 28 سال پس از آن امکان پذیر نشد و در نهایت در سال 1974 میلیونها نفر توانستند خبر استعفای ریچارد نیکسون را در تلویزیون مشاهده کنند.

بادبانهای خورشیدی: در رمان علمی تخیلی "از زمین تا ماه" که ژول ورن آن را در سال 1865 نوشت، به فضاپیمایی نوری اشاره شده است، تکنولوژی که امروز نامی دیگر دارد: بادبانهای خورشیدی.

اتاقکهای ماه: ورن در همین رمان به ابزاری اشاره کرده است که امروزه با نام اتاقکهای ماه شناخته می شوند، چیزی مشابه کپسول مخروطی شکلی که در بالای راکت ناسا دیده می شود. وی در قالب داستان "از زمین تا ماه" موشکهایی را توصیف می کند که می توانند انسانها را به ماه انتقال دهند.

ورن در این کتاب سلاح بزرگی را توصیف کرده است که شلیک می شود و به انرژی دست پیدا می کند که می تواند دیوار گرانشی زمین را شکسته و از آن عبور کند.

آسمان نویسی: ژول ورن همیشه مشتاقانه ناظر جهان اطراف خود بود و یکی از زمینه هایی که مورد توجه او قرار داشت تبلیغات بود، در کتاب "در سال 2889" ورن تبلیغات اتمسفری را توضیح می دهد، پدیده ای مشابه آسمان نویسی که امروزه رواج دارد.

او در این مطلب نوشته است" همه به تبلیغات عظیمی که از ابرها بازتاب داده می شوند توجه می کنند، این تبلیغات به اندازه ای بزرگ اند که کل جمعیت یک شهر و یا یک کشور می توانند آن را ببینند." ورن با وجود شیفتگی خاصی که برای ماشینها و ابزارها از خود نشان می داد، هرگز دوره های مهندسی را پشت سر نگذاشته بود او تنها با افرادی مراوده داشت که به ابداعات علمی و اکتشاف علاقمند بودند.

ویدیو کنفرانس: ورن باز هم در کتاب "در سال 2889" تلفن تصویری را توصیف می کند که به نوعی پیش زمینه برای فناوری های ویدیو کنفرانسهای امروزی به شمار می رود، مشابه این تکنولوژی که در سال 2005 برای برقراری ارتباط میان دو خانواده در کره شمالی و جنوبی مورد استفاده قرار گرفت.

تلفن تصویری "ورن" انتقال تصاویر را با استفاده از آینه های حساسی که به کابلهایی اتصال داشتند امکان پذیر می کرد. این ایده یکی از اولین مرجع ها برای تلفن تصویری به شمار می رود. تخیلات ورن به شدت تحت تاثیر مجلات فنی و علمی زمان خود قرار داشت.

شوکر الکتریکی: موضوع محبوب ژول ورن خودروهای نقلیه بوده است، اما وی درباره سلاح های مختلفی که در دوره او وجود نداشتند نیز مطالبی نوشته است، برای مثال در بیست هزار فرسنگ زیر دریا وی از سلاحی صحبت می کند که شوکهای قدرتمند الکتریکی وارد می کند، سلاحی شبیه به شوکرهای برقی که در عصر حاضر وجود دارند.

ورن درباره این سلاح نوشته است: گلوله هایی که این سلاح شلیک می کند گلوله هایی عادی نیستند، بلکه مخزنهای کوچک شیشه ای هستند که توسط لایه ای فولادی پوشانده شده اند و وجود یک تکه سرب در آن، این گلوله ها را سنگین کرده است. آنها بطری های لید واقعی، ابزار قرن هجدهمی که برای ذخیره الکتریسیته ساکن استفاده می شد، هستند که انرژی الکتریکی با قدرتی بالا به آنها وارد شده و می تواند بزرگترین حیوانات را از پا دربیاورد.

فرود فضاپیما بر روی آب: در کتاب از زمین تا ماه، ورن فضاپیمایی را به تصویر کشیده است که در میان اقیانوس فرود می آید و مانند کپسول مرکوری بر روی آب شناور می شود

|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


ژولورن نویسنده ی فرانسوی
چهار شنبه 6 مهر 1390 ساعت 15:2 | بازدید : 1391 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

اثار ژولورن

آثار 

  • نوولِ مارتین پاژ-۱۸۵۲
  • نمایشنامه کولی مابارد-۱۸۵۳
  • ارباب زکریا-۱۸۵۴
  • ترانه کمدی «یازده روز در پایتخت»-۱۸۶۰
  • پنج هفته در بالن- ۱۸۶۲
  • سفر به مرکز زمین- ۱۸۶۴
  • از زمین تا ماه- ۱۸۶۵
  • فرزندان کاپیتان گرانت – ۱۸۶۷
  • جغرافیای مصور فرانسه و مستعمرات آن-۱۸۶۸
  • سفر به مدار ماه – ۱۸۷۰
  • بیست هزار فرسنگ زیر دریا - ۱۸۶۹
  • دور دنیا در هشتاد روز – ۱۸۷۳
  • جزیره اسرارآمیز – ۱۸۷۴
  • میشل استروگوف – ۱۸۷۶
  • خطهای سیاه-۱۸۷۷
  • تاریخ مسافتهای بزرگ و مسافران نامدار-۱۸۷۸
  • ابوالهول یخی
  • ناخدای پانزده ساله-۱۸۷۸
  • مسافرت در راه چین-۱۸۷۹
  • پانصد میلیون-۱۸۷۹
  • اشعه سبز-۱۸۷۹
  • فرشته لجباز-۱۸۸۳
  • ماتیاس ساندروف-۱۸۸۵
  • جزیره‌ای در آتش-۱۸۸۴
  • فاتح شبگرد-۱۸۸۰
  • روبر فاتح
  • دو سال تعطیلات-۱۸۸۸
  • کاخ کارپات‌ها-۱۸۹۲
  • جزیره آفتاب‌پرستان-۱۸۹۵
  • در برابر پرچم-۱۸۹۶
  • یک درام در لیونی-۱۹۰۴
  • صاحب جهان-۱۹۰۴
  • جنگل‌های تاریک آمازون
  • انسان‌های میمون نما (شهر شناور)
  • کاروان لجوج
  • پایان دنیا
  • مدرسه رابینسونها
  • اژدهای دریایی
  • خانه متحرک
  • سرزمین تاریکی
  • دیوار چین
  • آوارگان جزیره
  • آتشفشان طلایی
  • فاتح آسمانها
  • آخرین هدیه
  • زیر زمین اژدها(پانصد ملیون ثروت)
  • اسرار کشتی سنتیا
  • سوداگرای پوست
  • فانوس دریایی
  • ماجراهای ناخدا هاتراس
  • ماجراهای آفریقا
  • آقای سزار
  • قهرمان سرزمین زمرد
  • فرزند ایرلند(جلد دوم قهرمان سرزمین زمرد)
  • جزیره‌ای در آتش
  • جزیره یخبندان
  • حادثه‌ای در لیونی
  • شکار شهاب
  • در سیارات چه میگذرد؟
  • کشتی شکستگان
  • تونل زیر دریایی(در برابر پرچم)
  • سفر به صحرای اسرار آمیز(هجوم دریا)
  • قلعه مرموز(قصر کارپاتها)
  • اشعه سبز
  • سفر پر ماجرا
  • سیاره سرگردان
  • جزیره آفتاب پرست
  • ابوالهول یخ‌ها
  • ماتیاس ساندروف
  • فرزندان کاپیتان گرانت
  • سفر به مرکز زمین
  • سفر به کره ماه
  • جزیره اسرار آمیز
  • میشل استروگف
  • دور دنیا در ۸۰ روز
  • ناخدای ۱۵ ساله
  • جنگلهای تاریک آمازون
  • ۲۰۰۰۰فرسنگ زیر دریا
  • خطهای سیاه
  • ۲سال تعطیلات
  • دلاور
  • ستاره جنوب
  • ۵هفته در بالن
  • جزیره ناشناخته
  • پاریس در قرن بیستم

حالا برای دانلود بعضی  کتاب های ژولورن روی لینک زیر کلیک کنید.

http://ketabnak.com/index.php?subcat=240

|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


ساختمان مواد
چهار شنبه 6 مهر 1390 ساعت 14:44 | بازدید : 1040 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

  ساختمان مواد:
ماده چيست؟

تمام چيزهاي غير زنده اي كه در اطراف ما هستند، ماده نام دارند. بعضي از مواد مانند چوب و سنگ شكل ثابتي دارند. موادي كه در دماي معمولي شكل آنها تغيير نكند، جامد هستند. موادي كه به شكل ظرف خودشان در آيند مايع هستند و موادي كه در فضا پخش مي شوند و با چشم ديده نمي شوند گاز هستند.


مواد از چه ساخته شده اند؟
اگر به دانه هاي شكر نگاه كنيد مي بينيد از دانه هاي بسيار ريزي درست شده است كه اين ذره هاي بسيار كوچك با چشم معمولي قابل مشاهده نيستند. پس با ميكروسكوپ هاي بسيار قوي آن را هزاران برابر درشت مي كنند تابتوان آنها را ديد. به هر كدام از اين ذره ها يك مولكول شكر گفته مي شود. مولكول هر ماده با ماده ديگر متفاوت است و به همين دليل، مواد خاصيت هاي متفاوتي دارند. رنگ، بو و مزه از خاصيت هاي هر ماده هستند.


آيا مولكول ها حركت دارند؟
اگر در يك شيشه عطر را باز كنند و در جايي قرار دهيد، بوي آن در هواپخش شده و به مشام مي رسد. پس نتيجه مي گيريم كه مولكول هاي عطر پيوسته در حركتند و بوي عطر در هوا پراكنده مي شود. در تمام مواد مولكول پيوسته در حال جنبش هستند. بويي كه از شيشه عطر برمي خيزد همان مولكول هاي ماده است كه از ماده جدا مي شوند و به بيني ما وارد مي شوند.

حال اگر در يك ظرف روغن چند قطره آب بريزند و آنها را با وسيله اي به هم نزديك كنيد به هم مي پيوندند؛ يعني مولكول هاي هر ماده همديگر را مي يابند. ربايش مولكول ها در همه اجسام يكسان نيست. در بعضي مواد ربايش با شدت بسياري صورت مي گيرد مانند چوب كه نمي توانيم آن را با تست جدا كنيم.


وضع مولكول ها در مواد جامد، مايع و گاز چگونه است؟
در مواد جامد مولكول ها به هم نزديك اند و با نيروي زياد يكديگر را مي ربايند. مولكول ها در مواد جامد فقط در سر جاي خود مي لرزند؛ به همين دليل، شكل و حجم مواد جامد هميشه ثابت است و تغيير نمي كند.

در مواد مايع فاصله مولكول ها از هم بيشتر است. مولكول هاي مواد مايع مانند دانه هاي زنجير به هم متصل اند و زنجيرهاي كوچكي را به وجود آورده اند. مولكول هاي مواد جامع مي توانند آزادانه سُر بخورند و جابه جا شوند. به همين دليل يك مايع به شكل ظرف خود در مي آيد.

در بين مولكول هاي گاز تقريباً نيروي ربايش وجود ندارد. به همين دليل مولكول هاي گاز همديگر را نمي ربايند و آزادانه حركت مي كنند. فاصله بين مولكول هاي گازها از دو ماده ديگر بيشتر است. به همين دليل گازها در همه جا و در محيط اطراف خود پراكنده اند.


چرا مواد خاصيت متفاوتي دارند؟
مولكول ها از ذرات كوچك تري به نام اتم تشكيل شده اند. اگر اتم هايي كه مولكول هاي يك ماده را مي سازند يكسان باشند. به آن ماده عنصر مي گوئيم. گاز اكسيژن كه براي تنفس موجودات زنده ضروري است يك عنصر است. چون مولكول آن از دو اتم يكسان ساخته شده است. موادي مانند طلا، آلومينيم و آهن يك عنصر هستند.
اگر مولكول هاي يك ماده از دو يا چند نوع اتم ساخته شده باشد به آن ماده تركيب مي گوئيم. مانند آب كه از دو اتم ئيدروژن و يك اتم اكسيژن تشكيل شده است.
 



  پرسش هاي بخش 1
1- اتم هاي تشكيل دهنده كدام ماده مثل هم نمي باشد؟

1- اكسيژن
2- طلا
3- نمك
4- آلومينيم
 



  2- اتم هاي كدام دسته مواد مثل هم مي باشند؟

1- اكسيژن، ئيدروژن، الكل
2- آب، آهن، ئيدروژن
3- اكسيژن، آب، ئيدروژن
4- آهن، گوگرد، اكسيژن
 



  3- كداميك از مواد زير عنصر است ؟

1- نمك
2- اكسيژن
3- دي اكسيد كربن
4- نفت
 



  4- مواد در كدام يك از حالت هاي زير، تعداد جايي را كه اشغال مي كنند، ثابت است؟

1- گاز، مايع
2- جامد، گاز
3- جامد، مايع، گاز
4- مايع، جامد
 



  5- ربايش مولكولي در كداميك از مواد زير بسيار نادر است؟

1- شير
2- هوا
3- انگشتر
4- آب


سوال

 

يك

دو

سه

چهار

پنج

جواب

گزينه :

3

4

2

4

3

 



 
سؤالات تشريحي
1- چه چيزهايي با خاصيت يك ماده هستند؟

بو، رنگ، مزه
 



  2- جنبش مولكولي چيست؟

مولكول هاي يك ماده پيوسته در حال جنبش هستند. در مواد گازي شكل جنبش مولكول ها خيلي زياد و در مايعات نسبت به گازها كمتر است در اجسام جامد مولكول ها فقط در جاي خود مي لرزند.
 



  3- چرا چنبش مولكولي باعث نمي شود كه مواد از هم پراكنده مي شوند؟

زيرا ربايش مولكولي باعث مي شود مولكول هاي ماده يكديگر را بربايند.
 



  4- مولكول ها از چه ساخته شده اند؟

از اتم
 



  5- به چه موادي عنصر مي گوئيم؟

به موادي كه اتم هاي يكسان داشته باشند.
 



  6- به چه موادي تركيب مي گوئيم؟

به موادي كه از چند نوع اتم درست شده اند
 



  7- كدام نوع از مواد شكلشان تغيير مي كند؟

گاز و مايع

|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


این هم ادرس های دیگر ما
چهار شنبه 6 مهر 1390 ساعت 14:35 | بازدید : 845 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

jalebtarinha.LoxBlog.Com

jalebtarinha.MahTarin.Com
jalebtarinha.GLXBlog.Com
jalebtarinha.LoxBlog.iR
jalebtarinha.LoxTarin.Com

|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جالب ترین ها و آدرس jalebtarinha.LoXBblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را درکادر زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 116
:: کل نظرات : 16

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 172
:: باردید دیروز : 135
:: بازدید هفته : 313
:: بازدید ماه : 307
:: بازدید سال : 6110
:: بازدید کلی : 426223