اگر سردرد دارید....
اگر سردرد دارید....
چهار شنبه 30 فروردين 1391 ساعت 17:47 | بازدید : 545 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

اگر از سردرد رنج مي بريد توصيه مي شود که در همان مراحل اوليه، درد را تسکين دهيدو شدت پيدا نکند،ضمن آنکه شناسايي مواد غذايي که باعث تسکين سردردمي شود مفيد است .

در اين مطلب به نقل از سايت «Prevention» به علت بروز سردرد و درمان غذايي آن اشاره شده است.

 

علل سردرد:

کمبود آب بدن شايع ترين علت سردرد است. بدن هر فردي به طور ميانگين از ۶۰ درصد آب تشکيل شده است و به مصرف آب به ميزان بالا نياز دارد. بنابراين هر فرد بزرگسال براي آب رساني کافي بايد روزي ۸ تا ۱۰ ليوان آب بنوشد. توجه داشته باشيد قهوه و نوشيدني هاي گازدار باعث کمبود آب بدن مي شود.

*مصرف داروهاي ضد درد علت نيمي از ميگرن هاي مزمن است و ۲۵ درصد نيز براثر مصرف بيش از حد داروهاي شايع درد است.*کافئين اگرچه باعث تسکين درد مي شود اما مصرف زياد آن اثر عکس دارد. علاوه بر آن، ترک کردن عادت مصرف قهوه باعث بروز سردرد مي شود تا اين که بدن به مصرف نکردن کافئين عادت کند.

*سردردهاي تنشي در پي استرس به وجود مي آيد. يکي ديگر از علل آن نيز خيره شدن به صفحه مانيتور به مدت طولاني است.بنابراين هر نيم ساعت از جا بلند شويد و به دور دست خيره شويد.

*سينوزيت در برخي موارد سردرد ايجاد مي کند. اين نوع سردرد همراه با درد استخوان گونه، استخوان بيني يا پيشاني است. اغلب با حرکت ناگهاني سر، درد زياد مي شود.شست و شوي بيني با آب مقطر مي تواند مفيد باشد.

*مصرف برخي غذاها مانند بادام زميني، شکلات که حاوي آمينو اسيد تيرآمين است و سوسيس که حاوي نيترات است سردرد به وجود مي آورد. گاهي فرآورده هاي لبني و گندم نيز عامل سردرد است.

*تغييرات جوي به خصوص افت فشار جوي سردرد به وجود مي آورد. سفر کردن به مکاني که در ارتفاع بالاتر از محل زندگي شما قرار گرفته است ممکن است سردرد ايجاد کند.*هورمون هاي استروژن و پروژسترون روي ماده شيميايي مربوط به سردرد در مغز تاثير مي گذارد. ميزان بالاي استروژن سردرد را بهبود مي دهد، در حالي که استروژن هاي پايين باعث شدت يافتن درد مي شود.

*دود سيگار، يکي از عوامل شايع در بروز حمله ميگرن است. بنابراين از قرار گرفتن در محيط آلوده به دود خودداري کنيد.

 

درمان هاي غذايي سردرد

با مصرف ميزان کافي آب، اغلب سموم بدن از طريق ادرار ، مدفوع و عرق دفع مي شود.آب به حفظ دماي بدن نيز کمک مي کند. ميزان آب مورد نياز بدن به آب و هوا، وزن و سلامت عمومي فرد بستگي دارد.

*افرادي که به طور منظم دچار سردرد مي شوند، بايد روزي يک عدد موز براي صبحانه مصرف کنند. منيزيم موجود در آن به طور موثر سردرد را درمان مي کند.

*ليموناد تازه با مقدار زياد نمک سردرد را درمان مي کند.

*مصرف يک عدد سيب به صورت ناشتا سردرد را از بين مي برد.

سيب حاوي بيوفلاوانوئيد است که با کاهش دادن فشار خون، در پيشگيري از سردرد موثر است.*کپسا سين موجود در فلفل سياه نيز در رفع سردرد موثر است.

*دم کرده ولرم برگ ريحان و تکه هاي زنجبيل را همراه با کمي عسل بنوشيد. آنتي اکسيدان مانند سلنيم ، منيزيم و ويتامين هاي موجود در آن نشاط آور است.

*مصرف شير ولرم و کمي شيرين براي سيستم عصب و در نتيجه رفع سردرد مفيد است.


 



|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جالب ترین ها و آدرس jalebtarinha.LoXBblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را درکادر زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 116
:: کل نظرات : 16

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :